Senang datang Senang pergi

Assalamualaikum.Nak tau kenapa saya punya tajuk "Senang Datang Senang Pergi".Haa..benda ni selalunya berkaitan dengan sesuatu hubungan.Bila nak rapat.Dia datang.Bila dah tak nak rapat.Dia menghilang tanpa berita.Pada saya orang2 macam ni jenis tak reti bersyukur dengan apa yang dia ada. .Bila dah dapat satu nak lagi lebih.Contoh macam perempuan dah ada sorg lelaki.Tapi nak tambah lagi 5 6 7 orang lagi.Hahahah..macam dibenarkan pula ye.Suka hati je beli skandal banyak2 buat jadi spare part.

SPARE PART??MAKSUDNYA?
Maksud saya, Spongebob (contoh ye contoh) dah ada Sakura .Tapi dia ada lagi banyak lagi spare part kat belakang sakura tanpa pengetahuan dia.Bila dia gaduh dengan sakura.or putus.Dia takyah cari lain.Spare part dia ada.So dia pegi dekat org yg dia jadikan spare tayar dia tu.Bila spare dia putus ngan dia.Dia pergi dengan spare yg lain pulak.Nampak tak permainan dia?Murah tak cinta dia?Murah sangat dik.Bahaya cari orang macam ni.Silap2 nanti.Bila perangai macam ni dah mula sebati dalam diri dia.Silap2 kawin nanti pun boleh jadi.Tapi kalau dia betul2 satu hari dia berubah jadi setia tu.Alhamdulillah.Kuasa Allah kita x tau.Tapi kebanyakan gitu ler.Doa je.
Manusia yang bertopengkan agama pon ada.Mengayat perempuan or laki.Guna ayat agama2.Kita pun apa lagi "wah..alim nye dia ni."
"Agama dia bagus lah" "Boleh bimbing aku ke syurga ni"
Whoaaa..stop2.Kalau betul dia alim adik kakak abg semua.Dia xkan tegur orang bukan muhrim dia.Dia xkan couple.Dia xkan cakap pasal cinta smpaikan pasangan leka.Hati2.Ramai yang macam ni.Guna ayat agama untuk pikat hati orang.Tapi dia x sedar yg dia buat dosa.Kene hati2 dik akak abg.Saya x cakap la semua.tapi kebanyakan semua macam ni.Bila kita bercouple tau apa jadi?Zina dik."Tapi bukan bersentuh pun." "Bukan kitorang bersetubuh pon". "Kitorang mesej je"Haa..ni yang korang semua tak faham kan?Okay.Zina ni ada banyak adik2 kakak2 abg2.Zina hati,zina mata,zina mulut.Kalau betul dia alim.Dia xkan cuba dekatkan diri dengan zina.Zina hati...mcm kita mula rindu seseorang tu..kita asyik ingat orang tu kita tak fikir lain selain orang tu smpai kan nk buat sesuatu dengan focus pon susah.Minta dijauhkan la ye.Zina mata..bila kita pandang n tatap je wajah si dia then tersuka tanpa tersengaja.Mula lah cerita Rindu awak 200%.Maka jagalah pandangan kamu ye?.Zina mulut.Melontarkan kata2 cinta rindu pada si dia.Lainlah kalau kamu dah berkahwin.Ini x kisah.Masalah nya yg belum sah ni.Nak bermama papa bersyg abg.Ber awak saya.Ber baby baba apa benda la bagai tu.Dik..akak..abg.Benda ni boleh buat kita leka.Cinta.Boleh buat kita jauh daripada Allah.Cuba tanya diri sendiri.Pernah tak kita tertinggal solat?Pernah tak kita melambat2 kan solat?Pernah tak kita x boleh focus dalam solat?Cinta itu fitrah dik.Memang betul.Tak salah.Tapi cara kita tu.Bercouple tu haram org kata.Betul sebab apa.Pasangan pegang tangan.Bergambar berdua.Berdua duaan.Makan suap2.Berindu dalam mesej.Ucap kata2 cinta.Sedangkan kita tau.Selagi kita belum sah.Benda tu semua.Haram untuk kita lakukam dengan orang yang bukan mahram kita.Sudahkah kita lupa pada laranganNya?Saya cakap pasal benda ni atas pengalaman saya sendiri.Saya ngaku memang benda ni benar berlaku pada diri saya sendiri.Cuba tanya diri awak semua.Tak ke awak rasa serba salah dengan Allah SWT bila awak buat perkara yang dilarangNya?Saya sendiri rasa serba salah.Saya menangis atas dosa2 yang pernah saya buat bersama pasangan saya.Walaupun pada kamu semua pgg2 tu perkara biasa suap2 tu perkara biasa.Tapi hakikatnya itulah dosa besar.Lagi perempuan.Maruah sudah tergadai hanya kerana perkara kecil seperti itu.Apatahlagi bersetubuh.Pada saya soal jodoh biarlah Allah yang tentukan.Bercinta x kisah.Tapi batas haruslah dijaga.Janganlah kita bila gaduh dengan gf bf baru nak cari Allah SWT.Tapi bila bahagia kita lupa Allah SWT.Seeloknya tak perlu bercouple2 ni.Kita ada tanggungjawab kita pada keluarga dan Allah.Jangan dilayankan sangat nafsu cinta awak tu.Kalau nak dia hidup semati ngan awak.Doa.Itu senjata paling kuat.Tapi kalau bukan dia yg awak dapat.Jangan marah Allah.Apa yang Allah tentukan itu adalah yang terbaik buat kita.In shaa Allah.
Hati2 ye dik dengan janji2 manis.Hipokrit.ye?Nanti hati sendiri yang merana.Kene bersedia n redha ngan perkara macam ni.Okay?Stay strong.Ingat Allah.
ALWAYS
ASSALAMUALAIKUM

Comments

Popular Posts